Skialp neaktuál z Nolčovskej Magury (vo Veľkej Fatre)

11.01.2015
skialp-neaktual-z-nolcovskej-magury-vo-velkej-fatre-

Typické pre túto zimu – tretina januára a až teraz som sa prvý raz dostal na pásy. Mal to byť prieskum podmienok na hrebeni Veľkej Fatry, ale aktuálne to prestalo byť, už keď sme vyzúvali lyže - začalo liať ako z krhly. Teplota vystúpila poriadne do plusu a tých približne 30 – 40cm bolo už na druhý deň minulosťou. Predpoveď žiaľ vyšla, teplý front dorazil. Mraky už sedeli na kopcoch asi od 1000m vyššie a fučalo fest. Tak sme sa vybrali na hole nad Nolčovom na severe Veľkej Fatry, ktoré sú nižšie a dosť trávnaté, aby sa tam dalo pošmýkať aj v tejto snehovej biede. Víchricu dáko prežijeme, aj keď SHMU vydal výstrahu najvyššieho stupňa :-)

Jednoduchý okruh je tak na štyri hodinky, v lete sa dá aj na bajku. Začiatok aj koniec má pri chate na hornom konci Nolčova v ústí Veľkej doliny, kde sa dá aj pohodlne zaparkovať. Vyťapkali sme po lesnej ceste do sedla Príslop (zelená značka). Tam sme okukli nový (a otvorený) zrub, jediným strmším lesom sme sa dostali na nolčovské hole (červená hrebeňovka) a cez Maguru sme po žltej okruh uzavreli. Dole to lepilo, hore bolo suchšie, prerážali sme stopu tak 20cm hlboko, podklad žiadny. Myslel som, že hore bude snehu viac ako dole, ale bolo to skoro rovnaké, žiadny zázrak, krutá realita.

Z Magury dole sme začali zliezať pomaly a opatrne na pásoch, v ústrety blížiacej sa fujavici, ktorá s poklesom výšky prechádzala do lejavice. V hornej časti lesa sa ešte dalo kĺzať, ale spodný úsek po strmej zvážnici už sme šli pešo - pod hrubo sa tváriacou bielou vrstvou číhali kamene, to už ani na kameňáky nebolo. Asi si budeme musieť na takéto podmienky zvykať...

Fotky Skialp neaktuál z Nolčovskej Magury (vo Veľkej Fatre)

RE: Skialp neaktuál z Nolčovskej Magury (vo Veľkej Fatre)
Jano 11.01.2015
Riso, vyzera to ako dobrodruzstvo na Aljaske, ale aj tak nevem kde to je. Ty mas asi tajnu vojensku mapu a sokujes nas s novostami.