Skialpaktuál: 04.04.2020 Malý Fatranský Kriváň.

06.04.2020
skialpaktual-04-04-2020-maly-fatransky-krivan-

Sme to tušili,že jeden z posledných už to bude vo Vrátnej a že budeme veľa nosiť.

Stretávka na spodnom parkovisku v dohodnutom čase.Prvá prekážka je celkom výdatný potok,lebo lávky niet,a už si to smerujeme niekde do miest sedlo Kraviarske.Ideme napešo najprv po suchej cestičke,neskôr po kameňoch,medzi ktorými je ľad a na ňom lístie.Nie je to celkom pohoda,vyšie v bukovom traverze už fajne a sucho.

Asi 50 výškových od hrebienka sedla Kraviarske zapíname do lyží,ťaháme sa kus vľavo od smerovníka a takto pohodlne,síce s haršajzňami,lebo severy,si cupkáme v miernom ale celkom štipľavom vetríku na hlavný hrebeň do sedla Bublen a myslíme si,že takto budeme pokračovať až na Malý Kriváň.Na hrebeni prekvapenie,snehu niet a treba nosiť.Aj po trávičke aj po blate a skale.Pár úsekov ideme aj na pásoch,ale veľmi málo.Cestou obzeráme podmienky na nami zamýšľaných zjazdovkách,pričom prvá vedie z malého Kriváňa kúsok jeho južným chrbtom a potom zatáča v smere k svojmu väčšiemu bratovi.Druhá potom z jeho východného výbežku.Snehu je tam dostatok.Slniečko naberá na sile a miestami vyzliekame a naopak,v závislosti od toho,čo nám dovolí severný vetrík.

13-Zjazdovka_číslo_2

Pár metrov pod vrcholom ideme opäť napešo,sneh už tu nie je,len zo severu omrznutá tráva.Chvíľočka hore a už si to špacírjeme do miest,kde sa dá zapnúť.

Lyžovačka je rozprávková na oboch dnešných zjazdovkách.Pri výstupe na hlavný hrebeň nachádzame úzku vysneženú cestičku,ktorou sa dostávame na chodník a odtiaľ už len kúsok do Bublena.Pod ním zapíname temer hneď a lyžovačka je spočiatku tvrdá,neskôr na úrovni kosovky už fajne odmäknuté.Tá sa ešte celkom nevymanila zo snehového objatia.Lyžujeme aj kus v bučine až do miest,kde sme ráno zapínali.

Ľady pod lístím už neboli betónové,takže sme o chvíľu v pohode dole preskočili potok a zavŕšili dnešný deň.Ruky sme si nepodali,ale z úsmevov na 20 metrov bolo jasné,že máme nabité baterky do ďalších zložitých dní.Ďakujem.

Čendo.

Fotky Skialpaktuál: 04.04.2020 Malý Fatranský Kriváň.